هى مصر تستاهل منكم كده


ياكل واحد فكر فى نفسه بالشكل ده مصر تستاهل منك كده



ارجوكم كلكم مصريين  ومسيحيين حكومه وشعب واعلام وشعب ارجوكم اهدوا


ارجوكم غيرنا كتير بيولع انتوا طفوا


وارجوكم بعدها ياحكومه فكروا 

فكروا ازاى نحل مش نطبطب وتفتكر خلاص النار خمدت وانتوا اول ناس شايفين ان فى رماد يعنى فى نار


ارجوكم طفوا النار خالص مش تخبوها

الحاجه التانيه اللى بيحصل ده شغب- ياحكومه وياجيش- انا ماليش دعوه بالداخليه انا مش بحبهم وانا متاكده ان ليهم دخل هما وفلول الوطنى
وكل ده بيحصل قبل الانتخابات مش عارفه ايه اللى مخليهم مبسوطين بالفتره الفوضويه دى

دى مش فتره انتقاليه دى فتره فوضويه

وبعدين الجيش ابسط لفظ واحسن لفظ خلاص فقد اعصابه على الاخر

والله اعلم عايز السلطه ومش عايز يسيبها ولا ايه

بس انا بستبعد ان هو اللى يكون مبدر اللى حصل ده
انا بستبعد ده تماما

المهم دلوقتى
 ياجيش وياحكومه ارجوكم اتعاملو امع اللى بيحصل انه شغب مالوش دعوه بمسلم ومسيحي

البلطجه والتخريب مالوش علاقه ابدا بدين

بجد اذا اتعاملنا كده بجد هنوأد الفتنه


انا فعلا مش فاهمه كنيسه فى اسوان

ليه يبقى فى مظاهره فى ماسبيرو والاسماعيليه واسيوط والسويس



ليه كل ده

وليه انتوا ياحكومه من الاول ماتفاهومتوش معاهم


ليه طيب لازم نسيبها كده


لازم نسيبها تولع يعنى


مصر غاليه علينا كلنا وانا متاكده من ده


ارجوكم حافظوا على مصر


اللهم احفظ مصر واهلها 
يارب ول علينا خيارنا ولا تول علينا شرارنا

يارب من ارادنا وبلانا وبلاد المسلمين بسوء فائغله فى نفسه واجعل كيده فى نحره واجعل تدبيره تدميره يارب العاملين


بحبك يامصر
واسف على اللى حصل