تحديث




نسيت اسجل اعتراضي الشديد على تفعيل قانون الطوارئ يعنى نرجع فى الثوره دى ولا ايه


ياجماعه الشعب المصري معظمه عند ضغط وسكر حرام عليكم وبعدين خوا بالكم مابقيناش بنخاف خدوا بالكم قوى من النقطه دي


......................................................






قبل اي حاجه لازم ارحب باردوغان هنا ى مصر


واقوله بجد نورت مصر وبجد البيت بيتك
الله يخليك ماتمشيش الا لماتدى المجلس العسكري - اللى كان عامل جدار علشان يحمى الصهاينه-  تديله درس فى الشهامه والعزه

وانه لازم كل العالم يعرف
ولله العزه ولرسوله وللمؤمنين ولكن المنافقين لايعلمون


حد يقولهم ياجماعه بس المشكله ان ربنا قال انهم مش هيعلموا فمفيش فايده


مش بتهم حد بالنفاق لكن افتكرت الايه

المهم انا كنت ناويه اكتب عن حاجه تانيه خاااااااااااااالص بس واضح ان الكلام بيهرب وتلقائيا بيتكلم عن حاجه تانيه خاااااااالص


خلونا بقه نتكلم عن المجلس العسكري وعن اللى حصل عند السفاره


 قبل اي شئ لازم كل الناس تلاحظ ان المدونه بتاعتى يعنى سيادتى حره تماما فى رايي وزى ماانا بقبل اى وجهه نظر تانيه مش قوى يعنى خصوصا اذا كانت موجهه فلازم كل واحد يقبل براي التانى هى دى الديمكراسي ياجماعه

خلاص كفايه بتحبي انتى الكلام الكتير

خلينا ندخل فى الموضوع ونتكلم جد





خلونا نقسم الموضوع

اولا شكرا للالتراس وبجد ده بياكد ان حب الناس للاهلى ( للاهلى بس مش الزمالك) مكانش الناس بتطلع هومها فيه لان الناس كانت بتحس بالوطنيه والانتماء بس ماكنتش لاقيه حاجه تقول فيها بحبك يامصر الا ماتشات الاهلى والمنتخب وده اللى اكده الالتراس المحترم اللى طردلنا السفير الاسرائيل ربنا يعمر بيتهم والاهلى ياخد الدورى كل سنه

بجد كل الشكراللى فى الدنيا مايكفيش انه اشكركم بيه بعد شكرربنا طبعا
لان فى كل وقت بنتاكد انه فعلا ومابكم من نعمه فمن الله


اللهم لك الحمد حمدا كثيرا مباركا فيه


ثانيا انا طبعا مبسوطه باللى حصل فى السفاره زيي زيي اي حد بيحب مصر وقبلها بيحب دينه انا من الشعب ده لابفهم فى اتفاقيات ولا معاهدات وشكلنا ادام المجتمع الدولى ولا اى حاجه من دى


مااعرفش غير انى بكره اسرائيل وبحب مصر اكتر من كده مش بفهم ولا عايزه افهم وحتى الناس اللى وقوا مع حسن نصر الله مش لانهم بيحبوا الشيعه والعياذ بالله لكن لان لقوا حد مش بيخاف من اسرائيل حتى اذا كان صوريا 
تلقائيا بيفتنوا بيه

ملحوظه مهمه جدا قوى موت خالص انا ضد حسن نصر الله وايران من كل النواحى سياسيا عقائديا عفريتيا من كل النواحى انا بس بضرب مثل اد ايه الناس رضعت كره اسرائيل من امهاتها الاميات مش هقول حتى المتعلمات
كلنا رضعنا وشربنا كره اسرائيل 
افهموا بقه

ثالثا انا بكره وزاره الداخليه اعمل ايه فى نفسي يعنى انتحر
مهما عملوا مش هنسى الظلم اللى عملوه فينا مش بس ايام ثوره لا وقبلها فى كل مكان كان في كلب من كلابهم موجود فى حياتنا وفى مساجدنا وفى بيتنا فى كل مصلحه حكوميه

خايفه اقول فى كل غرفه من غرفنا

 لذا هتقولى مين اللى عمل كده فى الداخليه كل الناس مستعده تعمل وقبلهم هما نفسهم بيعملوا فى نفسهم دول  دماغهم عاليه قوى فى الخراب تخصص يعنى


للعلم علشان اكون صادقه مع نفسي انا بحترم العيسوي ولانه محترم ماينفعش مع دول مش عايزه اشتم والله اسماء الحيوانات خساره فيهم على فكره انا مابخافش ومش بقول كده على العيسوى علشان انا ممكن اكون خايفه


اطلاقا بل بالعكس من كتر ماانا حاسه انه طيب بعتقد ان ممكن تحصل قرارات كتير ومداهمات من غير رايه وده اللى انا شايفاه



رابعا بقه المهم جدا 
هل كان فى بلطجيه وفى مؤامره


اييييييييييييييوه كان فيه  وده مش محتاج اثباتات منظر اللى كانوا على التليفزيونات يقول ان كان فى بلطجيه 
لكن على راي د صفوت حجازى ثوره صنعها الله  


هما حبوا يوقعونا فى شر اعمالنا واسرائيل ترد وشغل بوجي ووطمطم بتاع القناه الاولى الحقوا اسرائي على الحدود 

لا المراكب واقفه فى المهي مستنيه تضرب الحق فى واحد ورا الشباك اهو

فعلا كاننا فى بوجي وطمطم 


المهم سبحان المعز المذل حصل عكس كده وطلع نتن      ياهووووووووو  يقول احنا ملتزمين بالسلام مع مصر


الله علينا لما بس نقول بخ العالم كله يقف تعظيم سلام ويقف مكانه مايتحركش حتى اذا كانت امريكا ولا اسرائيل


الحاجه الاهم انى حسيت فعلا اننا اتغيرنا فجاه مابقيناش بنطلب تغير من حد

لما مانحبش حد ولا مايعجيبناش حد نخلعه او نطرده ونروحه بلده وننزله علمه ونحرقهوله كمان

بايدنا ومن غير ولا اسلحه ولا مساعدات بلاي ستشن امريكانى

بايدنا بغير


وبجد معقول احنا كده وشعبنا كده وفجاه نبقى كده بعد الذل والهوان ده كله


الف حمد لك وشكر ليك يارب

فعلا ان لايغير مابقوم حتى يغيروا مابأنفسهم
ومن تقرب الى شبرا تقربت اليه باعا

احنا بس قلنا لا 
لاقينا فتح من ربنا علينا وان ربنا بيساعدنا بايد اعدائنا مش بايدنا

سبحان الله فعلا ربنا مسلط عليهم غبائهم يارب يفضلوا كده


خامسا اخر حاجه

هما مالهم ناس فى الاخوان و ناس فى السلفينن مصاحبين المجلس العسكري وبيدافعوا عنه قوى كده  


انا بسجل اعتراضي المجلس العسكري مش بيحب الاخوان 

طيب ليه الاخوان عاملين كده 
كل ده علشان الانتخابات

خلونا على موقف واحد ونفضل زي مااحنا بنقول للغغلط غلط مش حتى على استحياء عارفه انكم اعترضتوا على وثيقه المبادئ الغير دستوريه  مش اللى فوق دستوريه
انا بعتبرها غير دستوريه

بس حتى لما هاجمتوا هاجمتوا على استحياء
الحاجه الاهم هتفضلوا سايبين الميدان كده كتير لحد امتى


هتسيبوه للنخبه

انتوا كنتوا كرزيه اساسيه من قبل حتى الثوره 
انتوا اللى من الاول قلتوا للظلم لا 

دلوقتى بكل سهوله بتقولا لا هنسيب الميدان ونسيب المجلس العسكري يتصرف بالراحه

ارحمونا فعلا 


انا بعتبر نفسي من الاسلاميين مش بمزاجى انا مسلمه وكلنا مسلمين انتوا وهما وكل واحد

لكن اختلاف الفكر


لكن مفيش بنى ئادم مش مقتنع ان الاسلام دين بس مش سياسه

والا هنعمل ايه فأيه
وان احكم بينهم بما انزل الله


هنعمل ايه فى الايه دي يعنى ومش مجال اذكر الايات


يبقى ماتقوليش فى اسلامى وفى نص اسلامى


فى اسلامي وفى مش اسلامي


فاانت ياسلامي ازاى تسيب مكانك كده للعلمانيين والليبراليين ووووووووو الحاجت الكتير دي اللى فى الميدان


انزل انت وافرض رايك


لكن تقول مش انا اللى دعيت ليها يبقى مش نازل

ولا تقول اصلهم هيشتموا فى المجلس العسكري

ياسيدى انزل انت وماتشتمش

انزل انت واطرد السفير


يعنى معقول اللى يطرد السفير حد غيرك 

معقول يعنى راشيها لنفسك انت وهو


مصر محتاجاكم والميدان مستنيكم

ومحاكمه مبارك ومحاميه فريد الديب محاتجينكم تطلعوا تقولوا لا انا معترض 

انا مسلم مصري فخور دينى بحب بلدى ومفيش حد هيسرقها منى


اخر حاجه يااخوان وياسلفيين نداء هام


لاتشرب الدواء الدواء فيه سم قاتل


يااخوان وياسلفيين

انزلوا الميدان ارجوووووووووووووووووووووووووووكم انزلوا