دعاء ختم القران لابي الشيخ محمد السروى فى رمضان الماضي










لابي الشيخ المهندس الحبيب محمد السروى فى رمضان الماضي

احبك ياابي ولا كلام بعدك

ويعلم الله انى لم اتكلم عنك فى اخر بوستين ليس لشئ الا لانى لااقدر عن الكلام عنك

نسألك ياربنا صبرا جميلا من عندك

فالمصيبه عظيمه اصعب من احتمالى فانت خلقتنا بشرا
وقلت سبحانك وخلق الانسان ضعيفا

فى وقت من الاوقات تصورنا اننا نملك جزء من القوه بل ذره

لكن فى كل وقت وحين نرى ضعفنا ظاهر بين ايدينا

ومع هذه الحادثه والمصيبه الفظيعه
ومع الاحساس انك اصبحت وحيدا من دون احب القلوب اليك واحب الناس اليك

من احبك لا ينتظر اي مقابل

من تعب فى الدنيا بسببك

من كنت انا سببا فى تعبه فى حياته
يارب لانريد منك شيئا الا ان تطمئننا عليه
الا ان يسعد بنا

مابي اصعب من التعبير عنه بصفحات من كتب

مابي لااقدر فعلا على البوح به ولا على التعبير عنه

فانت كنت وستزال حبيبى وروحى وقلبي انك انت انا
انا جزء منك
انا حبيتك لاخر العمر
وانت كنت حبيبى لاخر العمر
وستظل حبيبى
يارب رحمتك بينا
يارب نفرحه

اللهم اجعل ابيى وحبيبى فى الفردوس الاعلى من الجنه

اجعله مع النبيين والصديقين والشهداء
اللهم قر عينه بنا نحن ابنائه


اللهم اجعل كل حسنه فى ميزانه جزاء ماعلمنا وربانا
ولا تجعل اي شيئه عملناها او سنعملها فى ميزانه فهمو براء منها

وانما هو ضعف نفوسنا
اللهم اغفر لنا جميعا

يارب ارزقنا الاخلاص واجعل اعمالنا صالحه

وارحم ابي وطمئنه علينا

بحبك يابابا حب مفيش حد حبه لحد لان انا وانت ماكناش بنت وابوها وكل الناس يعلم

وانما كنا روحا واحده وقلبا واحدا
رحمتك بي يارب

ارزقنى يارب صبرا من عندك
اجعلنى انا واخواتى على قلب واحد يارب