دعاء ختم القران لابي الشيخ محمد السروى فى رمضان الماضي







video


لابي الشيخ المهندس الحبيب محمد السروى فى رمضان الماضي

احبك ياابي ولا كلام بعدك

ويعلم الله انى لم اتكلم عنك فى اخر بوستين ليس لشئ الا لانى لااقدر عن الكلام عنك

نسألك ياربنا صبرا جميلا من عندك

فالمصيبه عظيمه اصعب من احتمالى فانت خلقتنا بشرا
وقلت سبحانك وخلق الانسان ضعيفا

فى وقت من الاوقات تصورنا اننا نملك جزء من القوه بل ذره

لكن فى كل وقت وحين نرى ضعفنا ظاهر بين ايدينا

ومع هذه الحادثه والمصيبه الفظيعه
ومع الاحساس انك اصبحت وحيدا من دون احب القلوب اليك واحب الناس اليك

من احبك لا ينتظر اي مقابل

من تعب فى الدنيا بسببك

من كنت انا سببا فى تعبه فى حياته
يارب لانريد منك شيئا الا ان تطمئننا عليه
الا ان يسعد بنا

مابي اصعب من التعبير عنه بصفحات من كتب

مابي لااقدر فعلا على البوح به ولا على التعبير عنه

فانت كنت وستزال حبيبى وروحى وقلبي انك انت انا
انا جزء منك
انا حبيتك لاخر العمر
وانت كنت حبيبى لاخر العمر
وستظل حبيبى
يارب رحمتك بينا
يارب نفرحه

اللهم اجعل ابيى وحبيبى فى الفردوس الاعلى من الجنه

اجعله مع النبيين والصديقين والشهداء
اللهم قر عينه بنا نحن ابنائه


اللهم اجعل كل حسنه فى ميزانه جزاء ماعلمنا وربانا
ولا تجعل اي شيئه عملناها او سنعملها فى ميزانه فهمو براء منها

وانما هو ضعف نفوسنا
اللهم اغفر لنا جميعا

يارب ارزقنا الاخلاص واجعل اعمالنا صالحه

وارحم ابي وطمئنه علينا

بحبك يابابا حب مفيش حد حبه لحد لان انا وانت ماكناش بنت وابوها وكل الناس يعلم

وانما كنا روحا واحده وقلبا واحدا
رحمتك بي يارب

ارزقنى يارب صبرا من عندك
اجعلنى انا واخواتى على قلب واحد يارب