السلام عليكم


ازيكم عاملين ايه

هديتوا ولا لسه بنتخانق معلش بعد اذنك


حضرتك بتتخانق مع اللى جنبك ليه

واحد عايز مبارك ياخد 50 سنه والتانى عايز اعدام

ولا بتشوفوا هتعالجوا المصابين ازاى

ولا هتعوضوا اسر الشهدا ازاى

ولاهتصلحوا الاقتصاد ازاى

لا انا اسف حضرتك مش بنتكلم فى الموضوع ده ولا دى سبب الخناقه

ياسلام طيب ايه اللى مخليكم هتموتوا بعض قريب

شوفى ياجيجي


تلات حاجات
اولهم انا عايز التف على اراده الشعب واعمل مجلس رئاسي واعمل دستور

اه تمام
نسيت تقول هعمل حضانه احط فيها الشعب وتبقى انت المدير اللى بيضرب الاطفال زي المدرس اياه اللى طلع علشان الاهالى قالوا احنا عايزينه يعمل كده

على فكره انا فكرت ليه ماينفعش انا اقدم بلاغ فى المدرس ده لانى بصراحه قلبي وجعنى عليهم ماليش دعوه اذا كان الاهالى مبسوطين
فين حق الاطفال وحق المجتمع وحقى انا معلش خرجت من الموضوع
طيب المهم وهجيبلك خرزانه علشان تضرب الشعب واللى مش عاجبك مفيش فيه فايده وبيضحك عليه بالفلوس والدين
خلاص نطرده
نعمل خيم لاجئين للناس الشعب المتخلف اللى قال نعم
لان مصر بقت للنخبه
انت بس اللى بتفهم

طيب على فكره الحزب الواطى ماكانش بيعرف يكسب لا بالفلوس ولا بالدين وبرده كان بيلجأ للتزوير

طيب ليه لما الشعب ده غبي كده
هتقولى بالدين ازاى
هقولك ساعه مايقولوا رجل البر والاحسان تلاقيهم بيجروا يدولوا صوتهم لا اونت ادى منى

الناس واعيه واعياااااااااااااااااااااااااااه
من اول الراجل اللى كان بيحط حله ولاازايز على دماغه علشان يتفادى الرصاص لحد حضرتك

تمام كده

اهو انا اديت لحضرتك مكانتك اهو وان انت راس النخبه واعلى الهرم وكل الحاجت دي

بس سؤال انت اللى قلت للراجل ده يحمى راسه ازاى؟

انت يانخبه يامثقف يامتعلم اللى قلتلهم ماتنخبوش فلان وانتخبوا علان

فين الديمقراطيه مش الشعب حر
حسب اختياراته
يعنى حتى اذا شعب اي كلام مش فاهم حاجه مش هو حر

الحاجه التانيه واسال حد تانى انتم متخانق مع اللى جنبك ليه
ماهو جنبك وابن بلدك على فكره
مش انت نخبه وهو حمار يعنى
بصراحه اصل احنا متخانقين العدد كان كام فى الميدان الجمعه اللى فاتت 27 مايو

نعم حضرتك انت بتتكلم بجد

ولا انا مش لسمع ولا اتطرشت ولا ايه بالظبط

لا انا بتكلم بجد
ياسلام عليكم انتم الاتنين
مش عاقل فيكم يقول العدد يطلع زي مايطلع
مليونيه ميت الفيه عشرينه حتى

المهم النتيجه
اقولك يااستاذ النتيجه ان مبارك قاعد فى شرم الشيخ والمصابين مش لاقينن حديعالجهم ولا حتى على الرصيف
ودول شباب زي الورد مش راجل عجوز عنده 85 سنه سرق وقتل وعذب وخرب فى البلد 30 سنه
طيب بعد اذنك
نقطه نظام اذا سمحت

اولا بالنسبه للاخوان

بصراحه مش صح اللى انتوا عملتوه اللى هو اللى هينزل غلطان ومتواطؤ والكلام الكبير ده
ايا كان معظم اللى نزل كان نازل علشان المحاكمات الهزيله وانتم اول ناس عارفين
وعارفين ان الاخوان اللى نزلوا منكم ولا كان قصدهم لامجلس رئاسي واسقاط مجلس عسكري ولا بتاع
يبقى ايه
يبقى انا يااخوان ياحلوين كنت افهم الناس انه بلاش تنزلوا علشان كذا ووكذا وهما حرين لكن مااخونش حد

طيب بالنسبه للناس التانيه اللى اسمها النخبه دي

بعد اذن سعادتكم ايه اللى انتوا عاملينه ده
ايه حكايه الاخوان بانوا على حقيقتهم
ايه الحكايه
ايه حكايه الجيش والاخوان عملوا صفقه
زي مايكون جيش اسرائيل وامريكا
مالجيش انتم والاخوان برده منكم ولا شايفين حاجه تانيه انا مش شايفاها

مش نزلتوا والعدد كان كويس طيب عايزين ايه تانى
الحاجه التانيه من ضمن اتهامتكم
ان الاخوان بانوا على حقيقتهم وان مش هما الشعب
اه ماشي عادى يعنى
وخدوا بالكم انتم اللى قلتوا
طيب خايفين ليه بقه من الانتخابات
مش انت بتقول انا خايف من الانتخابات علشان هياخدها الحزب الواطى والاخوان طيب اهو انت بتقول الاخوان ماطلعوش كتير ولا يحشدوا ولا حاجه ونقدر نعمل مليونيه من غيرهم
انت اللى قلت مش انا على فكره

الحاجه التالته فعلا اللى هيقولها ادامى هكسر دماغه
ان الاخوان دلوقتى بيعملوا كده علشان السياسه والكرسي

نعم سيادتك
السياسه والكرسي

السياسه والكرسي تخلى الناس تتقتل وتتعذب وتتاخد من ولا دها فى عز الفجر و مفيش حد يعرف مكانهم

الكرسي ييخليهم يتحملوا صعق بالكهربا ودهن اجسامهم بالجاز علشان يتحرقوا
انت اهبل ياابنى واللى بيسمعك ومصدقك اهبل زيك

اللى اعرفه اللى يتحمل كل ده يبقى اكيد علشان فكره مقتنع بيها فى دماغه وعايز يبتغى بيها وجه الله لكن يمكن الطريقه اللى ساعات بيفكروا بيها احيانا بتكون غلط وعادى بيغلطوا زي ماكل الناس والطوائف بيغلطوا
على فكره انا مش اخوان وبزعل منهم فى بعض افكارهم
بس ماشككش فى نياتهم يافندم واقول انها كراسي

شوفلك حاجه تانيه دى مش لايقه

واحد ثالث بقوله انت هتموت اللى جنبك ليه

قالى علشان حلقه صبحي صالح وخالد منتصر مع منى الشاذلى

ايوه يافندم اضربلكم تعظيم سلام انتم الاتنين
اصل هو بيدافع عن صبحي صالح وانا بدافع عن خالد منتصر
نعم
نعمين تلاته

شكلى هفتح دماغ حد
او هموت حد
بتدافع عن خالد منتصر ارتكب جريمه ولا اعمل ايه يعنى دلوقتى

خالد منتصر اللى معروف بعدائه الشديد لكل ماهو اسلامى
ولا يخفى على احد مفيش حد يقولى انا مااعرفش
شوف انا معاك ان صبحي صالح حجته كانت ضعيفه رغم انه على علم
لكن حصل تلات حاجات اولها لما منى احرجته احراج شديد واتهمته ان بيحلف كذب وهو فعلا قال انا مااعرفش لكن قال يمكن قلتى وانا مااخدتش بالى علشان مايحرجهاش لكن هى اصرت تطلعه كاذب امام الناس ولم تحترم ضيفها على الاطلاق

ثانيا استاذ صبحي صالح بيتكلم كانه بيكلم لجنه تعديل الدستور او قاعد مع فقهاء دستوريين او حتى محامين عمالقه
يااستاذى العزيز انت بتكلم العامه اللى زيي

حضرتك مااتعرفش تتكلم زي خالد منتصر الملتوى كده

كلامه بصراحه فعلا ماكانش يتفهم
ثالثا خالد منتصر مناظر غير محترم بمعنى انه بيجيب كلام فاضى وشهادات تاريخيه كاذبه وبيقرا التاريخ بمزاجه واستاذ صبحي لا يعلم بهذه الافتراءات وماحبش يرد زيه لانه فعلا لايعرف القصص الخياليه اللى قالها خالد منتصر فمش عارف يقول كلامه صح او غلط والغريب انه خالد منتصر استشهد بالسيخ الغزالى فى موضوع النقاب
طيب مالشيخ الغزالى اخوان نفس فكرهم اختلف فى بعض وهات النظر فى الاخر ايوه يعنى مابقاش فى التنظيم لكن اكيد هو مش مع سعادتك لما قلت ايه دخل الله فى السياسه
استغفر الله العظيم
انا مش عارفه الناس كانت بتصقفلك ازاى ومطلعينك انتصرت يمكن علشان كنت بتضحك وهادى
عارف ليه لانك مش صاحب هدف نبيل انت بس كان فكرتك اطلع اللى ادامى مش عارف حاجه واحرجه واوتره

للمره الاف انا مش بدافع عن حد ولا عن فصيل معين
لكن فى حق وفى باطل
يعنى انت حر تنتقد انتقاد شريف لكن ماتكدبش حد وماطلعش الباطل فوق الحق وتتهمه فى نيته كمان

مهما كان مايطلعش خالد منتصر صح

الاهم من ده كله


فاكرين شهداء 25 يناير
هما راحوا شهدا واحنا اتهبلنا وهنضيع البلد وفاضيين للمهاترات دي
من امثال الاخوان حلوين لا وحشين
والشعب ده فى حضانه ولا خامسه ابتدائي

مصر امانه فى رقبتك يامصري انت وهو

عارف كده ولا لأ


من فضلكم يامصريين اتحدوا واستقيموا على الصراط المستقيم يرحمنا ويرحمكم الله